Huis vol gekleurde krabbetjes - Reisverslag uit Alofi, Niue van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu Huis vol gekleurde krabbetjes - Reisverslag uit Alofi, Niue van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu

Huis vol gekleurde krabbetjes

Door: Bryndis en Wilg

Blijf op de hoogte en volg Bryndis en Wilg

27 Maart 2008 | Niue, Alofi

Hoi Hoi

Als eerste dank jullie wel voor al jullie mooie ontroerende leuke reacties!
We waren er echt van onderste boven.

Met dit bericht gaat ons avontuur verder en willen wij jullie wat vertellen over de dingen die hier anders zijn. Dingen die ons verwonderen. Als eerste het heugelijke feit dat naast de kakerlakken, muizen, en ander ongedierte het huis ook vol zit met krabbetjes. Je kunt je nu natuurlijk afvragen wat hier leuk aan is maar ik vind het mooi. Ze krabbelen door het huis heen in allerlei vormen en kleuren.

Op dit moment is het hier pasen. Pasen verloopt in Nuie eigenlijk zoals een normale zondag. Je gaat s’ochtens en s’ middags naar de kerk behalve als er flink gewerkt moet worden. En dat kunnen ze hier goed. Op 2e paasdag is het hele forst-inventory gebeuren weer gewoon in het bos. Alleen goede vrijdag werd er echt pasen op zijn Niue-aans gevierd. Twee flessen rum en whiskey werden met flink lawaai uit de kast getrokken. Men zit in een kringetje en begint te drinken. Wilg probbeert wel, maar kan er niet zo goed tegen. Gelukkig blijft Bryndis helder. Een jongen heeft ons alle Nuiaanse grapjes verteld. Zo van: een haan zit op de kerk, hoe legt hij zijn ei? Hahaha. Het was een leuke avond.
Beter dan vorige week. Vorige week zijn we naar de Rugby-club geweest. Klinkt erg fout. Was het ook. De enige uitgaansplek van Nuie zat vol dronken mannen. Er waren maar twee vrouwen en een daarvan was ik. Het gevolg was dat al die dronken mannen met me wouden dansen en dat aan Wilg begonnen te vragen. Was een beetje vreemde gewaarwording. Bryndis kan zelf ook wel ja/nee zeggen!
Kortom die Nuianen zijn vriendelijke, nieuwsgierige mensen. Toch zijn we meer op elkaar aangewezen dan in Suriname. Het eiland is klein en mensen bewaren meer afstand tussen ons en zichzelf. Op het werk is het gezellig, erna bewandelt ieder weer zijn eigen weg.

Het mooiste wat we deze week hebben gezien was tijdens onze eerst echte oceaan duik. (We volgen duiklessen en dat is zeker de moeite waard!)
Het water is onbeschrijfelijk helder. Je kunt 40 meter ver zien! Dat komt omdat we midden in de oceaan zitten en dit eiland geen rivieren heeft. Bovendien is het eiland gemaakt van koraal en is er echt een onbeschrijfelijke hoeveelheid koraal in de zee te zien. Het was prachtig. Je zwom langs de koraalriffen samen met de giftige slangen, napoleon vissen (zijn echt groot) en allerlei ander gekleurd spul. Er waren ook reuzachtige schelpen die open staan en dicht gingen als je er overheen zwom in allerlei kleuren. Je moet daar niet je hand in steken.

We wensen jullie allemaal alsnog een hele leuke pasen,

Een warme groet vanaf dit kleine eiland,

Bryndis en Wilg

• 27 Maart 2008 - 05:54

Astrid Hofstra:

Geweldig om over jullie werk en leven daar te lezen.
    Mijn pasen was dik aangekleed pontje over,door hagel en sneeuwbuien heen langs de molens van kinderdijk en door de blubber weer terug en de volgende dag ander pontje over,de ooievaars van Liesveld en door de hagel en sneeuwbuien en de blubber weer terug naar Nieuwpoort. Ook dik genieten en prachtig.
    Knuffel,
    Astrid

• 27 Maart 2008 - 06:28

Bas:

Heerlijk om de dag te beginnen met zo,n verhaal!!Erg hoor Bryndis, dat je zo goed tegen drank kunt,zegt echt iets over je opvoeding en erfelijkheid van moeders-kant dan Ha Ha.Voorzichtig met duiken in dit heldere water je zit snel te diep !
    Komen er nog foto,s van jullie gekleurde huisgenoten?!Is het mogelijk dat jullie duikschool een foto maakt van jullie zwemtour in dit onderwater paradijs?
    Liefs,Bas

• 27 Maart 2008 - 10:10

Teus En Gera:

O, Bryndis en Wilg, wat zien jullie veel en wat een ervaringen (om jaloers op te worden) maar jullie belevenissen zo te kunnen lezen is ook mateloos interessant dus wat ons betreft: Ga zo door! Daarbij denk ik dat jullie daar ook heel goed werk kunnen verrichten. Geweldig om daar aan mee te kunnen werken. Succes met alles! Groetjes.

• 27 Maart 2008 - 12:41

Loes:

heel leuk om te lezen wat jullie doen. Dit is toch echt waar jullie van dromen, of niet? Goed dat de andere plannen niet door zijn gegaan! Geniet van het onder- en bovenwater leven!

• 30 Maart 2008 - 01:03

Lies En Geri:

het lijkt ons inderdaad prachtig onder water in die omgeving. We zijn eens in Florida in een boot met glazen bodem over een koraalrif gevaren, prachtig. Als je er echt tussendoor kunt zwemmen zal het vast adembenemend zijn.
    Geniet van het werk maar vooral ook van de andere kansen je daar geboden worden.

Overigens, het is nu veel lichter bij ons in huis nu de bomen weg zijn. We denken nog vaak dat het licht brandt.

Groetjes,

Lies en Geri

• 04 April 2008 - 09:29

Meneer Keus:

Dag B en W, Leuke ervaringen doen jullie daar op. Krabben in huis e.d., het enige dat door mijn huis loopt zijn knaapjes met modderpoten. Mijn stage zit er na vandaag op dus dikke tranen hier, hehe nee hoor valt mee maar het heeft me wel weer een dure fles wijn gekost. Die stagebegeleiders van tegenwoordig zijn moeilijk om te kopen.. Ben momenteel bezig om een stageplaats in Oostenrijk en Rusland te regelen. Het bedrijf werkt alleen niet heel erg mee want ze weten nog steeds niet of ze nu wel of niet een stagiair kunnen gebruiken.

Nou we spreken elkaar wel weer en veel succes met het vervolg van jullie bezigheden.

Groet Martijn

• 13 April 2008 - 19:19

John En Willy:

Op de eerste plaats excuses voor de late verzending maar ik had de mail gewoon gemist. Fantastische foto's, Een echt bos waar je nog verstoppertje kan spelen. Is Wilg echt zo bruin als op de foto?
    Duiken is inderdaad mooi, ik heb het ook gedaan in Egypte, net alsof je in een aquarium zwemt. Veel groetjes en een leuke tijd toegewenst

John en Willy

• 16 April 2008 - 12:00

Willemijn:

Hoihoi,

Ik heb eens even bijgelezen. Leuk hoor! Wanneer komt er meer? Ik ben erg benieuwd.
    Veel succes met jullie werk en veel plezier met alles wat jullie doen!

Groetjes,
    Willemijn