wat is wat? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu wat is wat? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu

wat is wat?

Door: Bryndis en Wilg

Blijf op de hoogte en volg Bryndis en Wilg

29 September 2009 | Suriname, Paramaribo

Heey luitjes,
Even een klein kort berichtje bij de foto’s uit het veld.

De bospauw van 4 mm zegt graag even fai go tegen een ander gek beest die wegens stilte maar gedoopt werd in beestje1. De monky monky kijkt verschrikt op als er uit het bos een menselijke kreet komt van: DIE IS VAN MIJ! En er een warme vriendschap ontstond tussen Wilg en zijn schildpadje van 30 cm (lengte!) nu met een mooie rode w op zijn rug geverfd opdat hij geen soep zou worden.
Verder waarschuwde de buurvrouw (rups) dat je niet naast die lelijkerd van een labaria slang je potlood moet slijpen. De kikker op de achtergrond verzorgd de nachtelijke luister
En eet hopelijk zo veelmogelijk van die vliegende zoem dingen oprond kampje2.
Helaas zijn we jullie de boskat die met zijn klauw een vis van het kampvuur jatte nog schuldig. Iedereen stond er met te grote verbazing naar te staren.
Vooral de kok en de rest van het team toen ze vernomen hoe hun vis was verdwenen.
Nou ja, dan maar geen vis in de moksi aleisi…

Groetjes uit Suriname,

B&W

  • 29 September 2009 - 19:25

    Astrid:

    Snapte niks van je verhaal totdat ik de foto's zag.
    Vooral buurvrouw rups vind ik geweldig.
    Dacht eerst dat 3mm een typfoutje was,maar het pauwtje is echt miniscuul, in tegenstelling tot Wilg's grote liefde. Ik snap wel hoe je verliefd kan worden op zo'n mooi exemplaar.
    Dikke knuf vanuit het nog niet zo koude Nederland

  • 29 September 2009 - 20:19

    Jordi:

    Je buurvrouw is natuurlijk interessant voor deze jongeman.. aangezien ik me daarmee bezig heb gehouden de laatste maanden.. Zo te zien is het er één van de Saturnidae familie, maar dat kan ik ook zomaar mis hebben.. veel te veel families hier in de bossen.. Ik hoop dat het verder wel wil vlotten met alles want hier gaat het nog niet zo hard.. Ik zie trouwens dat jullie alweer eerder terug zijn dan ik in het goede oude Nederland.. Maar dan heb ik nog maar een dikke week te gaan of zo.. Met andere woorden: Ik zie jullie wel weer in Nederland:)

  • 02 Oktober 2009 - 21:50

    Bertha:

    Dat leest wel heel erg lekker! Het is proza in optima forma! Wat maken jullie veel mee en wat een geweldige foto's!

    Lieve groeten,
    Bertha

  • 04 Oktober 2009 - 10:04

    Mirjam:

    Bedankt voor jullie kaartje!
    Zo te zien breidt de familie diertjes steeds meer uit :p Mooie foto's.

    Knuffel

  • 04 Oktober 2009 - 23:28

    Lies En Geri:

    Hoi Bryndis en Wilg,
    Prachtige foto's! We zijn heel benieuwd naar de rest als jullie terug zijn.
    Jullie lijken er enorm van te genieten. Lukt dat straks nog wel weer in Nederland, zo heel gewoontjes en burgerlijk?
    Leuk ook zo'n verhaal over die giftige slangen, alleen minder leuk voor jullie pa en ma, lijkt ons (het blijft toch altijd je kind hé).
    Zijn de bloedzuigertjes luizen of mijten (hoeveel pootjes). In Europa komt ook zo'n mijt voor die zich op kippen richt met ongeveer dezelfde eigenschappen. 's Nachts kruipen ze op de kippen en overdag, als ze volgezogen zijn, kruipen ze weg in kieren en naden.
    Ik weet niet of je daar ergens Frontline of een identiek middel tegen ongedierte bij honden en katten kunt krijgen. Dat is een systemisch middel dat je op een paar plaatsen op de dunne huid moet smeren. De ectoparasieten die dan ergens van je consumeren sterven na korte tijd.
    We hopen dat jullie ondanks deze ongemakken nog veel van jullie studiereis kunnen genieten.
    Groetjes, Lies en Geri

  • 18 Oktober 2009 - 09:20

    Rene:

    Hoi B&W, op oma's computer vond ik jullie site. Heb me direkt op updates geabonneerd. Leuk om jullie avonturen te lezen (maar heb je niet een ander kleurtje :) )
    groet Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Afstuderen in Suriname

Recente Reisverslagen:

23 November 2009

Weer terug in Nederland

29 September 2009

wat is wat?

23 September 2009

Terug van het Veldwerk

18 Augustus 2009

Vanuit Paramaribo
Bryndis en Wilg

Actief sinds 17 Maart 2008
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 43696

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 22 December 2012

African Bamboo in Ethiopia

27 Juni 2011 - 20 Augustus 2011

Wilg in Kameroen

10 Augustus 2009 - 10 November 2009

Afstuderen in Suriname

20 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: