Eerste & tweede berichtgeving - Reisverslag uit Alofi, Niue van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu Eerste & tweede berichtgeving - Reisverslag uit Alofi, Niue van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu

Eerste & tweede berichtgeving

Door: Bryndis en Wilg

Blijf op de hoogte en volg Bryndis en Wilg

17 Maart 2008 | Niue, Alofi

Hallo luitjes,

Bij deze ons eerste berichtje op de verste plek waar we ooit geweest zijn tot nu toe: Singapore! Tropisch, super schoon, fancy en kitch.

In Amsterdam vloog ons vliegtuig niet meer…
Veel gedoe en geregel om dan maar met de KLM naar Londen te vliegen en bagage over checken, snel afscheid nemen van onze familie en rennen om het KLM vliegtuig nog net te halen. Ons Nieuwe avontuur is begonnen!!

Londen was een disaster met op de laatste minuut aankomen en inchecken, rennen, en zorgen dat je bagage doorgestuurd wordt.
Blijkbaar hoort dit zo te gaan bij ons.

Maar anyway, we zijn nu in Singapore en vanaf nu gaat alles rustig, het is nu 19:43 uur 21 februari. Om 21.00 uur vertrokken in Nederland op 20 februari. Ergens missen we een dag. Maar goed, gewassen, maar geen tandenpoetsmogelijkheid en Wilg zijn haar gekamd vervolgd over 15 min. onze reis naar Brisbane Australie.

Ons eerste berichtje kwam van Singapore, deze tweede vanuit Niue Island of zoals de mensen het hier noemen “Tha Rock”. Eerder ook wel “Savage Island” genoemd omdat de blanken het niet konden veroveren.
Het was niet mogelijk eerder te berichten omdat het nu hier de “cyclone period” is.
Dit houdt in dat we de eerste nacht wakker werden van een onwijze storm als nooit eerder gezien. We vroegen ons serieus af of het huis zou blijven staan. De regen die daarbij hoort is echt heftig! Als je hier nooit bent geweest weet je niet de betekenis van stortregen. Binnen 1 sec. ben je drijfnat. Met de heftige wind erbij en boomtoppen die bijna de grond raken snap je dat wij niet buiten op die ene wireless plek kunnen gaan zitten om te kunnen internetten.

Nu een aantal dagen later raken we gewend aan de stormen met regen en het huis blijft gewoon staan.
Tha Rock heet zo omdat het een muur van kalksteen is die rijst uit de zee. Zeker wel 30 meter! Met overal gaten en grotten erin. De kalkstenen muren zijn eigenlijk opgebouwd uit miljoenen skeletjes uit de zee (koraal). Onder deze “Rock” is vulkanische activiteit, wat het eiland elk jaar hoger uit de zee laat reizen. De vulkaan moet echter niet echt actief gaan worden anders hebben we hier een probleem….
De bodem van het eiland is dus ook van koraal. Eigenlijk gek dat je bij elke stap op miljoenen skeletjes loopt…..

De mensen op dit eiland zijn echt vriendelijk en door een tv-uitzending kent iedereen ons. Veel mensen hebben vragen, want er gebeurt een hoop omtrent de bosbouw sector. (Economische dreigingen vanuit China en bossenroof dreigingen vanuit Maleisië).
Het eiland wordt bewoond door zeer vriendelijke Polynesiërs die eigenlijk allemaal familie van elkaar zijn. Er wonen hier rond de 1100 mensen op 26.100 hectare.
Deze mensen zijn kleiner, maar fors gebouwd omdat hun voedsel voornamelijk uit Taro (knolgewas) en vooral veel vlees bestaat. Verder lachen ze uitbundig en giechelen ze nog als kleine jongetjes in NL. Wat hun communicatie erg grappig maakt.

We wonen in een huis samen met een familie. Eigenlijk net zoals in Suriname. Zij de onder verdieping wij de bovenste met 4 slaapkamers, keuken, douches, wc, enorme woonkamer en keuken. Dit concept om te wonen met een familie is echt leuk omdat je meteen in contact bent met de locals. En ze runnen een icecream en milkshake zaak genaamd Frosty Boy! Lekker elke dag na het werk.

Het bos is echt gaaf met grote tropische bomen en hier zijn is echt ontspannend en ronduit heerlijk! Overal in de natuur komen nog grondvogels voor (Uitzonderlijk!) Wat resulteert dat er o.a. overal de felst gekleurde soort kippen rondlopen.

Als laatste een update van onze reis:
Vanuit Singapore naar Brisbane in Australië gevlogen en verder naar Auckland in Nieuw-Zeeland. Daar aangekomen moesten we onze bagage ophalen. Om dit te doen moet je echter door de douane heen en Nieuw-Zeeland in. En daarvoor heb je een Visum nodig + gelden er hele strenge regels op eten en kampeerspullen meenemen het land in. Je raad het al: probleem. Bryndis had kaas, dropjes en lekkers in haar bagage en Wilg een tent en dus geen visum. Na dit eindeloos met de douane besproken te hebben werden we toegelaten.
Maar ja, geen bagage! Dus een missing report opmaken. Bryndis haar tas stond nog in Londen en die van Wilg was zoek. Na dit verhaal weer inchecken om verder te vliegen. Op ons Visum voor Niue was Wilg zijn naam verkeerd geschreven. I.p.v. Cornelis Wilg heette ik Cerbikus Wilg. Weet niet welke ik nou leuker vindt….
Affijn we hadden dit al gemaild naar onze contactpersoon in Niue dus dit kwam ook weer goed. Geld pinnen, boodschapjes doen en weer in het vliegtuig naar Niue.

Elke soort boeing, airbus en ATR (vliegtuigen) hebben we nu wel gezien en in alle soorten en maten. In Niue zijn we opgehaald en naar bed gebracht om 3.zoveel uur s’nachts op 22 februari.
Om 9.00 uur dezelfde dag opgestaan en aan het werk. Het is nu zondag en twee werkdagen achter de rug. Ons ArcGis werk in Nederland werd zeer gewaardeerd en is opgenomen in het kaartenproject. Fijn niet voor niets gestresst…

• 17 Maart 2008 - 09:01

Lilja:

Heej lieve Bryndis en Wilg!

Wat een super mooi en spannend verhaal...ook leuk om die boys en de bomen en die slang (wow, wat is het er voor een?) op de foto's te zien! Gelukkig is alles goed gekomen met de reis. Ik vind het fijn dat ik je verhalen op waarbenjij.nu kan lezen. Heel veel plezier en geniet ervan! Neem maar wat van die kippenveren mee trouwens :P

Liefs en kvedjur!

• 17 Maart 2008 - 09:23

Dorien:

hey bryndis en wilg!
    leuk dat jullie ook een waarbenjij.nu hebben! kunnen we ook wat van jullie lezen. hoop dat jullie leuke tijd gaan hebben, tklinkt alsof het al goed is begonnen.
    groetjes!
    dorien

• 17 Maart 2008 - 09:27

Willeke (casa):

Leuk om te lezen. Mooi avontuur. Krijg spontaan ook zin om op reis te gaan! De foto van iemand op de kop aan de andere kant van de wereld is niet aangekomen...
    Veel plezier.
    Groetjes Willeke

• 17 Maart 2008 - 09:41

Bas Tinhout:

Ey Bryndis, ey Wilg!!!

Klinkt echt geweldig daar! Maar uh: wat een reis! hoop dat de baggage nu wel is aangekomen!? Ik heb ook een waarbenjij.nu: bastinhout.waarbenjij.nu. Super top dat jullie er ook een hebben. Heel veel plezier daar en suc6 met het project!

Groetjes!
    Bas

• 17 Maart 2008 - 09:46

Ravenna:

Hoii daar!!

dit is wel typisch jullie hahaha!! met dat gedoe van reizen.. maar ik ben blij om te horen dat jullie goed aangekomen zijn! maarem wat met de bagage? en vertel de volgende x wat meer over ArcGis!! maar wat ontzettend STOER deze reis (euhm stage)

I'm looking forward for your next report! Good luck!!

• 17 Maart 2008 - 10:09

Ferial:

Heey Bryndis en Wilg!
    Wouw jullie leven nog..! we maakten ons al eenbeetje zorgen hier in huis. Jullie worden nu al gemist!
    Jee wat een verhaal.. ik moest er stiekem wel om lachen.. vind het wel echt een bryndis en wilg actie daar in die airports, ik zag jullie al helemaal staan. Maar alles is weer goed gekomen, en wat een mooie natuur daar!
    Geniet ervan, en een hele mooie tijd!
    Veel liefs,
    Ferial

• 21 Maart 2008 - 14:52

Karin:

Hoi Bryndis en Wilg,
    Wat een reisverslag, en prachtige foto's en verhalen! En jullie zijn er net! Ben benieuwd naar het vervolg van jullie avonturen de komende maanden. Hebben jullie de onderwater-wereld daar al bekeken?
    Heel veel succes daar en geniet ervan.
    Liefs Karin

• 24 Maart 2008 - 16:43

Geri Glastra:

Hoi Jongens,

Wat een reis en wat een ervaringen doe je zo op,hé. Zo'n tyfoon lijkt mij ook wel prachtig. Nat worden is niet zo erg daar lijkt mij, het is toch warm genoeg. Gelukkig hebben jullie het nu goed naar de zin. Dat is toch ook heel belangrijk.
    Het lijkt mij echt geweldig daar. Alleen de reis schrikt mij een beetje af, anders kwam ik jullie opzoeken, want je begrijpt, ik ben ook hartstikke benieuw naar de boshoenders. Weet je hoe die heten? Zouden jullie er ook foto's van willen maken. Graag ook van zo dichtbij mogelijk. Maar ook weer niet te mooie foto's maken want dan kom ik misschien toch nog.
    Jammer dat het daar wat sneller afgelopen is dan jullie gedacht hadden. Gelukkig hebben jullie nog wat achter de hand en kunnen jullie nog even daar in de buurt blijven.
    Geniet nog even met z'n tweetjes en de groetjes van Lies en mij maar ook van Sytze en je Pa en Ma, want we zijn momenteel (op de twwede Paasdag) met z'n allen bij Sytze.
    Hoi en we kijken met spanning uit naar meer foto's!

• 25 Maart 2008 - 07:46

Franka:

Geweldig jongens, echt te gek om te lezen en mooie foto's!!!

Liefs,
    mam3

• 05 April 2008 - 10:18

Frits:

Hey Bryndis en Wilg,
    Ik heb eindelijk eens zitten lezen op jullie waarbenik. Heel gaaf om eens te zien en lezen waar jullie nu mee bezig zijn. Voor verre reizen zijn het ook bijna bekende luchthaven verhalen, maar ach. Op de nieuwe terminal van Heathrow zijn ze een week geleden 30.000 koffers kwijtgeraakt, dus eigenlijk valt het nog mee :)
    We vinden het met de reenactmentclub wel jammer dat jullie zover weg zitten. Gelukkig is het wel fijn voor jullie. Veel succes daar!

Frits

• 07 Mei 2008 - 15:48

Pim:

maleisiers die jullie bos beroven, dat kan haast niet!