De ontwenning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu De ontwenning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bryndis en Wilg - WaarBenJij.nu

De ontwenning

Door: Bryndis en Wilg

Blijf op de hoogte en volg Bryndis en Wilg

23 Juli 2008 | Australië, Sydney

Van Fiji naar Australie, van bijna helemaal niets naar alles...

Na het werken in de laatste uurtjes zijn B&W echt aan vakantie toe!
Omdat we toch vanuit Fiji naar Australie moeten vliegen om thuis te komen leek ons dit wel wat. We reizen gewoon even van Brisbane naar Darwin vanwaar ons vliegtuig weer naar huis vertrekt. Aangekomen in Brisbane bleek Australie toch iets groter dan gedacht.... Europa past slechts 2 en een half x in Australie en de geplande reis van ons bleek iets als van Vietnam naar het noordelijke puntje van Rusland en verder naar links naar Lapland, zoiets ongeveer.

Het voorlopige plan:
-Familie bezoeken van Bryndis in Brisbane;
-Loslopende Dingo's (wolven), Zeearenden en walvissen bezoeken in Harvey Bay (Fraser Island);
-Ergens bij Prosopine duiken;
-In Carns krokodillen safarie in de jungle;
-Raften in Katrina;
-Rondtrekken in het Kakadoo wildpark bij Darwin.

Dit allemaal in 1 maand...

Vanuit Fiji bleek Australie ook een zeer welvarend land met honderden regels. Breek je een regel (zoals je gordel niet over je schouder maar onder je arm) dan krijg je een flinke boete. Er is hier geen hondedrol die blijft liggen...

Voor ons even wennen, want van het pad af dwalen blijkt toch altijd spannender. Verder zijn er hier WARME douches, zachte BEDDEN en UITGEBREID eten. Na 5 maanden het niet te hebben ga je deze basisgewoonten toch zeer waarderen.

Toch wordt de vakantie niet helemaal een B&W vakantie want in de eerste week hebben we al meer hostels en geboekte reizen meegemaakt als ooit te voren.

Helaas moeten we als laatste meedelen dat Wilg zijn Laptop niet meeneemt tijdens het reizen dus geen photoshop meer om foto's te verkleinen zodat ze op de site passen. Deze komen waarschijnlijk bij terugkomst!

14 Augustus, home sweet home...

  • 23 Juli 2008 - 12:19

    Mirjam:

    Heyhey,

    Das wel een hele grote overgang van fiji, naar australia! Voelt vast heel luxe om weer in een zacht bed te liggen en onder een warme douche te staan! :) Geniet nog van jullie laatste weken! En geen regels breken he! :p

    x Mirjam

  • 23 Juli 2008 - 15:20

    Lilja:

    Hoi lieve B&W,

    Heel veel plezier daar in Australie, geniet van jullie zonnige waanzinnige en zeker wel verdiende vakantie :) Ik zie jullie 16 augustus, dan ben ik terug van mijn vakantie in Kroatie.

    Liefs,

    Lilja

  • 23 Juli 2008 - 17:37

    Ferial:

    Hallo!

    Fijn dat jullie nu lekker kunnen genieten van een vakantie! Maar zo te horen hebben jullie nog veel plannen daar, dus geniet ervan! Ik zie jullie nog even in ned. Ik vlieg namenlijk op 27 aug naar Peru, voor een jaar! Het was even een gedoe om een stage te vinden, maar het is gelukt! Dus mochten jullie nog in de buurt van zuid-amerika zijn...
    iig tot gauw in ned!
    knuffel!

  • 26 Juli 2008 - 21:44

    Lies En Geri:

    Dat zal wel even wennen zijn, van zo'n kleine eilandjes naar zo'n waanzinnig groot land. Dat blijkt ook wel uit de enorme reis die jullie uitgestippeld hebben. Een geweldige onderneming maar wel de moeite waard! Jullie gaan daar vast prachtige dingen zien. We zijn weer jaloers op jullie. Geniet er van!

  • 29 Juli 2008 - 19:38

    Bertha:

    Ha die B&W!
    Wat jammer dat er geen foto's meer komen! Da's ff wennen. Ik hoop dat jullie nog een hele fijne tijd hebben en goed relaxen/genieten.

    Groet,
    B.

  • 09 December 2008 - 21:32

    Djuna:

    ha Bryndis, ik heb je mailadres niet meer, dus dit is de enige manier waarop ik je kan bereiken. Wil je even het bericht hieronder lezen en als het kan reageren. KuZzzzz, Djuna

    -------------------------
    Hoi hoi,
    Ik val meteen met de deur in huis: Op 8 december ben ik jarig en word ik 23. Gezien het feit dat ik al jaren geen feesten en partijen heb gehouden, leek me dat voor nu weer eens leuk.

    Ik zou het leuk vinden als jij er ook bij bent, dus bij deze wil ik je op zaterdagavond 13 december bij mij thuis uitnodigen om er een gezellige avond van te maken. En als je zelf zorgt voor iets om op en in te slapen, kun je ook blijven slapen en zondagochtend mee ontbijten.
    Ik weet dat ik niet om de hoek woon, maar misschien valt er met anderen iets te combineren met rijden?

    Het zijn drukke tijden met werk en de (naderende) feestdagen, dus ik hoor het graag of je wel of niet kunt komen.

    Liefs,
    Djuna

    -------------------------
    Hallo mensen,
    Een tijdje geleden heb ik jullie uitgenodigd voor mijn verjaardagsfeest. Helaas weet ik nog niet van iedereen of hij/zij komt (en/of blijft slapen). Ik zou dit wel graag willen weten, zodat ik er rekening mee kan houden. Als je het prettiger vindt om het even via de telefoon te bespreken, mail me dan even je nummer (heb dat niet van iedereen) of bel mij even op 06-18220901.

    Ik merk dat ik ben vergeten om een tijd te geven. Vanaf een uur of 8 ben je van harte welkom (die dag is mijn zusje jarig, dus eerder kan niet), dus ik hoop je dan te zien =) !

    Heb je nog leuke muziek op cd, breng die dan mee!

    Liefs,
    Djuna

    P.S. Sommigen van jullie vroegen of ik nog cadeau ideeen had. Ik heb niet echt een verlanglijstje, maar leuke spulletjes voor in de klas of leuke (kinder)boeken zijn altijd welkom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bryndis en Wilg

Actief sinds 17 Maart 2008
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 43683

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 22 December 2012

African Bamboo in Ethiopia

27 Juni 2011 - 20 Augustus 2011

Wilg in Kameroen

10 Augustus 2009 - 10 November 2009

Afstuderen in Suriname

20 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: